Paradentose

Paradentose er en folkesygdom. Cirka 40% af befolkningen rammes af paradentose, især personer over 40 år. Lidelsen starter som en almindelig tandkødsbetændelse med blødning fra tandkødet. Stoppes betændelsen ikke, breder den sig til knoglen, tænderne er fastgjort til, hvorved denne trækker sig tilbage/bliver opløst. Til sidst vil tænderne blive løse og falde ud.

HOLD ØJE MED DINE TÆNDER

Man skal aldrig ignorere blødning fra tandkødet! Det kan blot skyldes et par dages dårlig hygiejne – men det kan også være et tegn på begyndende paradentose. Paradentose er en meget alvorlig lidelse, som har arvelige egenskaber, og flere og flere læger er blevet opmærksomme på sammenhængen mellem netop denne snigende kroniske infektion og bl.a. hjerte/kar-sygdomme.

HVAD ER PARADENTOSE?

Paradentose er en meget lumsk sygdom, som kan komme pludseligt eller gradvist. For det meste mærker man slet ikke til sygdommen før tænderne bliver løse, eller når hævelse eller tandpine opstår. Og så kan det allerede være for sent at redde tanden!

FOREBYG PARADENTOSE MED JÆVNLIGE TANDLÆGEBESØG

Opdages sygdommen i tide, kan den oftest behandles og tænderne bliver raske. Det er en af grundene til, at regelmæssig tandpleje er så vigtig. Ved parodontose tilbyder vi dig en parodontosebehandling og herefter et løbende behandlingsprogram, der tilpasses til dit behov, og vi vil rådgive dig om din daglige tandpleje. Vi er beliggende i Odder og hjælper blandt andet folk med bekæmpelse af paradentose fra Beder, Malling, Samsø og omegn.

VI UNDERSØGER ALTID FOR PARODENTOSE VED DINE REGELMÆSSIGE UNDERSØGELSER